Exlusiva burgare på menyn!

En vegansk burgare som jag har älskat från första tuggan är Hälsosport Veggoburgare. Men eftersom butikerna som säljer dessa burgare (hemköp och willys) är få i Norrbotten, får man passa på när man åker till Luleå där Willys finns på två ställen. Därför ska jag nu ta tillfället i akt och recensera veggos burgare.

Veggo Hälsosport burgare 56g/st
Första gången jag åt den här burgaren var på O'learys och jag var då tvungen att fråga personalen om det verkligen var den vegetariska burgaren som jag fått. Smaken är lättrökig och tillskillnad mot t.ex. Max vegburgare ett bättre substitut. Förutom att den här är godare än Maxs vegburgare är den bättre också eftersom den är vegansk, någonting som greenburgaren inte är p.g.a. den innehåller mjölk. Har mailat Max och krävt att de tar in denna burgare, gör det ni också så kanske det händer någonting och Max äntligen kan få ett veganskt alternativ på menyn. Den här burgaren är perfekt att bjuda några vänner på så här på sensommaren, kanske ett försök att få över fler köttisar till den gröna sidan.

Betyg: GGGG+


Kommentarer
Postat av: Sarah, Piteå

Hälsosports burgare finns på Ica Supermarket i Piteå C! Dom har även kebab, kycklingbitar och tzaykött. Tips! :)

2008-08-16 @ 20:32:16
Postat av: Gustaf

Har redan varit där och kollat eftersom jag hade fått tips av en kompis. Men kebaben, kycklingbitarna och burgarna var slut och de ville inte ta hem nya förens Hälsans köks burgare var slut! Tzaykött köper jag dock hejvilt, skönt att kilopriset är likadant på den mindre förpackningen som på den större!:)

2008-08-18 @ 03:57:51
URL: http://vegfood.blogg.se/
Postat av: Lo

Men Max hamburgare innehåller väl även ägg?

2008-08-18 @ 19:25:44
Postat av: Gustaf

Mm äggprotein tror jag det är. Det enda veganska man kan få där är en vegetarisk fajitasallad om du tar bort gräddfilen och ostsåsen.

2008-08-19 @ 00:58:37
URL: http://vegfood.blogg.se/
Postat av: Maria

Max friterar sina vegburgare med kycklingburgarna.

2008-09-01 @ 20:34:59
Postat av: Ullis

De är verkligen goda Hälsosports burgare! Och nu har jag kontaktat Max och bett de byta ut sin nuvarande veggo-burgare mot den. Hoppas hoppas!

2008-10-17 @ 12:39:55
URL: http://vegoinspira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0