I´m back in Vegoland!

Efter en lång härlig paus från både stress och annat är jag nu tillbaka.
Skulle ju som bekant besöka så många vegetariska restauranger som möjligt och de jag hann med var:

Först skulle jag äta på Restaurang Kokyo på Sveavägen, men dessväre hade de stängt så jag gick åt en vegetarisk sushi och en misosoppa lite längre bort på Sveavägen.
Kommer inte ihåg vad restaurangen hete, men den låg mitt i mot Falafelkungen och bibloteket.
Gott var det och de 85:- jag satsade på en måltid där var det värt.

GGG+ (Bra)

Dag två i Stockholm skulle jag till Gondolen och äta deras vegetariska lunch, men eftersom jag av en händelse stötte på en vegetarisk restaurang vid namn Seymus vegetariska när jag klev av vid södra station så tog jag det.
Åt en Mezetallrik som kostade 70:- och då ingick även vatten och mackor med hoummus på.
GGGG+ (Mycket bra)

Mezetallrik på Seymus vegetariska.

Nu när jag ändå var på söder passade jag på att besöka Goodstore, Södervegg och Chutney.
På Chutney tog jag enbart en juice på flaska så det stället får inget betyg, men nästa tripp till hufvudstaden lovar jag att äta en måltid där.

Vid middagstid var det äntligen dags för att besöka det omryktade Södervegg. Åt dagens sallad som var någonting så smaskigt som Tzaysallad och som det smakade. Var bland det godaste jag smakat och jag hoppas att bilden talar för sig. Betalade 65:- för salladen och då ingick citronvatten och mackor med hoummos på.
GGGGG+ (Världsklass)


Som avslutning på mitt vegetariska tripp till Södermalm gick jag till Goodstore och handlade lite matvaror.
Köpte bland annat en veganmozzarella ost som jag precis gjort pizza på (recept kommer senare)
Goodstore var lite mindre än jag trodde, men de hade allt man kunde tänka sig. Roliga matvaror till överkomliga priser.
Det enda som stoppar Goodstore för att få fem av fem är att det var lite för litet. Hade lokalen varit lika stor som Ekostore i Göteborg hade det varit världsklass, men ändå en riktigt bra butik som ni måste besöka.
GGGG+ (Mycket bra)

Har sedan jag kommit hem tillagat lite recept som snart kommer upp på bloggen, men tills dess:
- Simma lungt!

Kommentarer
Postat av: Olivia

chutney har jag ätit på och det är riktigt smaskens + ganska billigt. åt en pekinggryta med kokosmjölk, tomatkross och massor goda grönsaker när jag var där. :)

2008-07-22 @ 12:34:18
URL: http://146milvegan.blogspot.com
Postat av: Vebe

Uh-oh... Du var i Stockholm, på Sveavägen och du missar två av norra Europas bästa veg-restauranger som ligger på Luntmakaregatan (går parallelt med Sveavägen). Både Wai Lo och Malaysia ligger där.



Heh, ja, Goodstore är inte stort. Som en garderob ungefär, men utbudet är vettigt.

2008-08-03 @ 23:24:18
Postat av: Vebe

Lao Wai menar jag givetvis, inte Wai Lo... Alla dessa asiatiska namn förvirrar mig.

2008-08-03 @ 23:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0