Nostalgipasta!

Trots att jag blev vegetarian för ett år sedan har jag på ett omedvetet hela mitt liv levt med ett grön anda i mig. Mina favoriträtter när jag var liten var nämligen: Pannkakor, våfflor, vegetarisk lasange och till sist min absoluta favorit svampsås med pasta.
Älskade denna underbara lilla rätt och främst på sommaren krävde jag den till lunch flera gånger i veckan.
Därför tog jag idag tillfället i akt och åt en rätt som jag tidigare var helt förälskad i.
Gjorde den vegansk och eftersom den går oerhört snabbt att tillaga passar den utmärkt som lunchalternativ när solen gassar.

Svamsås med sojabitar
300 g champinjoner
havregrädde
300 g sojabitar
salt & peppar
japansk soja
pasta eller ris

Gör så här:
Koka pastan i saltat vatten. Följ anvisningarna på förpackningen för sojabitarna. Fräs de skivade champinjonerna i lite mjölkfrittsmör och sätt när sojabitarna. Häll ner havregrädden och lite soja. Salta & peppra. Servera tillsammans med lite pasta/ris och lite ruccola.

Kommentarer
Postat av: hanis

ah, vilken bra blogg du har. fina bilder och recept :)

2008-07-29 @ 00:46:10
URL: http://indiebiffen.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Hannis:

- Kul att du gillar den! Gör mitt bästa för att värva över fler till den gröna sidan i livet!:)

2008-07-29 @ 16:57:52
URL: http://vegfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0