Sagan om Kirunafestivalen och den nya mp3-spelaren!

När jag läser veganska och vegetariska bloggar brukar jag mest ogilla de inlägg som inte är recept, men även de måste ju få finnas annars är det snarare en kokbok-blogg än en vegetabilisk blogg.

Har precis laddat över den sista låten på min nya mp3-spelare som jag köpte idag. Ska iväg på Kirunafestivalen tidigt imorgonbitti och fick panik när min mp3-spelare gick sönder klockan 17 idag. Var bara att slänga sig på mopeden och köpa sig en ny, för 6,30 h till Kiruna utan musik skulle jag inte klara av.

Min matsäck består av:
2 bananer
en klase vindruvor
1 stor baugette med grönsaker och tångcaviar
1 festis

Kollade upp lite hur det vegetariska utbudet kommer att se ut på Kirunafestivalen, men fick bara upp en enda meny från ett ställe som hete Boliden och de hade inte något vegetariskt. Aja, det lär lösa sig på plats.

Till sist:
Gjorde min tredje veganska smörgåstårta på mindre än en vecka idag. Den blev, om jag får säga det själv, den godaste hittils. Det jag gjorde var att halvera satsen tartex från en tub till en halv och att jag satte ner lite hackad rödlök i tartexröran. I övrigt var recpetet intakt, tog lite bilder på skapelesen och kanske slänger upp de lite längre fram.

Trevlig helg!
 


Kommentarer
Postat av: emma

här antar alla att man vill äta älgkött och ren, så de skiter i att servera vegetariskt. elakt :(

2008-11-02 @ 20:40:22
URL: http://pancakepirate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0