Vego-vecka i Göteborg!

image8
Förutom tomatsalsan och ruccolan så fick man balsamicosås som tillbehör.

Var ju i Göteborg v.18 och hälsade på min syster som studerar till sjuksköterska.
Därför tog jag givetvis tillfället i akt att prova några av de vegetariska restauranger som finns i Göteborg.

Var och åt på:
Restaurang Andrum - God mat och riktigt bra läge (granne med nordstan). Det dåliga med Andrum var att det var en buffé där du endast får ta en gång, nackdelen är att man kanske tar lite för mycket och måste därför kanske slänga det man inte orkade äta upp. Tror de skulle slängas mindre rester om man fick ta hur många gånger som helst. 69:- inkl. citronvatten och bröd kändes dock prisvärt med tanke på den goda salladsbuffén.
En fråga jag dock ställer mig är: varför har de tonfisksallad på en vegetarisk restaurang?
Betyg: 4 av 5!

Restaurang Zucchini -
Trevlig lokal med en god vegetarisk medelhavsbuffé. Minus dock till att det stod att de skulle kosta 70:- på skylten utanför, men eftersom det var helg la de till 10:- i helgtillägg. 70:- + 10:- + 12:- (drickan)= 92:- totalt kändes det inte så prisvärt för en fattig gymnasiestudent som jag, men men..
Betyg: 3 av 5!

Hagabion - Jag är kär. Kär i den bästa restaurangen alla kategorier: Hagabion. God mat, trevlig personal och fin lokal gjorde mig lycklig och mätt för resten av den dagen. Extra plus till den magnifika salladsbuffén och uppläggningen av maten. Bilden längst upp visar hur lasangen jag åt såg ut.
Här vill jag jobba när jag gått ut Hotell och Restaurang om två år.
Betyg: 5 av 5!

Jonsborgs
- Gick hit med min kära storasyster och eftersom vi var där mellan 18-20 fick vi äta "2 för 1". Vi tog båda en giantburger och betalade totalt 49:- för båda burgarna. Otroligt prisvärt. Ett riktigt bra vegetariskt utbud, enda nackdelen är att det är ett gatukök utan några stolar att sitta vid.
Betyg: 4 av 5!

Konsum Avenyn - Inget helvegetarisk restaurang, men de kan ändå erbjuda två rätter som faller de flesta veggisar i smaken: Tzayspett och falafel.
Jag valde Tzayspett och fick nudlar, grönsaker och mangosås som tillbehör. Ingick i priset gjorde även en banan. Endast 52:- kostar en lunch på Konsum Avenyn och man känner verkligen att man får mycket för pengarna.
Betyg: 3 av 5!

Café Mums -
Inte heller det här cafét är helvegetariskt/veganskt, men är ändå riktigt veganskt/vegetariansktvänligt. Har bland annat veganska mackor och pajer. Jag åt en pastasallad med tofu som smakade ljuvligt. För 55:- inkl bröd och dryck kändes det riktigt prisvärt.
Betyg: 3 av 5!
Hann inte besöka Restaurang Solrosen men gör det nästa gång jag når destinationen Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Ronny

Hallå. tack för ditt inläghg i min gb, Men Nä där är inte löpe i haloumi,, Haloumi e en av få ostar som inte har löpe i sig, inte om det är riktig haloumi,, Jag har i alla fall aldrig hittat någon..

2008-05-14 @ 23:47:31
URL: http://vegetarisk.blogg.se
Postat av: ronny

ROligt med din lista på restauranger i gbg..
Jag måste ta och besöka café mums, Har inte vatt där.. Var ligger det??

2008-05-14 @ 23:49:33
URL: http://vegetarisk.blogg.se
Postat av: Anonym

Adresser hittar ni på www.vegangoteborg.se, här finns även massa andra restauranger och nyttig info.

2008-05-20 @ 11:21:20
Postat av: Gustaf

Ronny:
Café mums ligger granne med Hagabion, mitt i mot Aircall. Prinsgatan är hållplatsen. Det finns både vegansmothies och vegansmörgåsar, men min egna favorit är ändå en Tofu-pastasallad och en äppelkaka med veganvaniljsås.

2008-06-01 @ 22:35:13
URL: http://vegfood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0