Vegansk skagenrulle med tångcaviar

Det jag saknat mest sedan jag blev veggie är skaldjur och liknande. Därför har t.ex. vegankrubbs goda tofugratäng snabbt blivit en favorit. Ville komma på någon riktigt gott så här i påsken och resultatet blev en helvegetabilisk skagenrulle med tångcaviar. Det är otroligt enkelt och jag lovar att det kommer smaka för både veganer och blandkostare.

Vegansk skagenrulle
1½ dl vatten
1 dl sojamjölk
½ dl sojagrädde
50 g vegetabilisktsmör
 1½ dl vetemjöl
No egg-pulver så att det motsvarar 3 ägg.
Fyllning:
Naturell sojayogurt
Tångcaviar
Svartpeppar
Citronpeppar
Färsk dill
Röd lök
Citronsaft

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Koka upp vatten, mjölk, grädde och smör. Vispa ner mjöl, rör tills degen släpper botten och ta kastrullen från plattan. Rör ner lite av no egg-blandningen i taget. Bred ut på bakpappersklädd plåt, grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter till botten puffat upp och fått en ljust gyllene färg. Gör i ordning fyllningen och bre ut den när rullbrödet har svalnat. Rulla ihop skapelsen, skär i stubbar och servera med en fräsch sallad.


Kommentarer
Postat av: E

Den är inte helt vegetabilisk eftersom den röda tångcaviarn innehåller E120.

2009-04-10 @ 14:36:53
Postat av: Gustaf

E:

För det första är jag inte vegan, utan vegetarian. Dessutom är det en avvägning man får göra vid ätandet av E120 eller inte. Vet veganer som äter E120. Slutligen är det en topping som är helt valfri att sätta på, ingenting som receptet bygger på vill säga.

2009-04-10 @ 14:43:51
URL: http://vegfood.blogg.se/
Postat av: A

E; Sopar du fram för fötterna när du är ute och går, och går du runt med ett munskydd för att inte andas in någon insekt också?

2009-04-10 @ 14:44:14
Postat av: wilma

åh underbart med någon som inspirerar! jag behöver verkligen ett lyft i min kost, som blivit nästintill obefintlig pga tristess, jag har nästan slutat äta helt och hållet för att det bara är jobbigt. tack tack!

2009-04-15 @ 11:40:54
URL: http://underfilten.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!



Jag läste i ett forum att du behövde hjälp med bloggdesign :) Jag hjälper dig mer än gärna till en billig peng ifall du fortfarande behöver hjälp! maila mig bara.



MVH Petra

2009-04-28 @ 16:43:34
Postat av: Gustaf

Petra du har ingen mail man kan nå dig på?

2009-04-28 @ 18:12:05
Postat av: Maia

Ser riktigt lyxigt ut. Men var får man tag i tångcaviar?:S

2009-06-23 @ 17:24:24
URL: http://sv.phiero.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0