Festivalmat är gott & langos är flott

Vet att uppdateringen är dålig för tillfället, men det kommer vill jag lova. Har en kamera fylld med olika maträtter och tips som bara väntar på att laddas upp här på bloggen. Vilar mest upp mig nu efter en veckas festival i Borlänge. Det vegetariska utbudet var helt otroligt, varenda stånd hade minst ett vegetariskt alternativ. Åt bland annat Samosas, vegetarisk langos, vegburgare, sojafärs burittos m.m. Enda besvikelsen var falafeln på campingen som visserligen var prisvärd (40:-), men varken särskilt varm eller god. Annars var det en bra vecka, som jag gärna kan rekommendera.

Min lokala ICA-butik fick igår in Tzay-spett igen, visserligen bra, men less på att det ska ta två veckor för dem att beställa hem från det man påpekar. Konstigt medtanke på hur populära de är, butiken säljer säkert tio förpackningar i veckan vilket kanske låter lite om man bor i en öppen storstad. Men för att vara i jaktstaden nummer ett är det smått otroligt. Här kommer förresten en bild på den egengjorda langos jag gjorde några dagar innan Peace and love. Recept kommer senare om det är något ni vill ha.


Kommentarer
Postat av: carin

Den röda tångkaviaren innehåller ett färgämne som görs av torkad lus. Bara så att du vet

2011-12-16 @ 19:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0