18 år och vegansk prinsesstårta


Har varit det i exakt 24 dagar nu, nu kan jag göra allt jag aldrig drömt. Som att köpa cigaretter och andra gifter att röka mig närmare paradiset (där kommer i alla fall jag hamna). Det jag hade sett fram i mot mest var ändå att få göra en vegansk prinsesstårta. Ända sedan jag gjorde min första prinsesstårta sista kvällen på Hagabion har jag längtat till att ha en anledning till bakandet.

Jag gjorde en sockerkaka som tårtbotten, la ett lager hemmagjord hallonsylt, vaniljsås och guld nougat-sås. Sedan grädde och marsipan på toppen. Recept får ni leta upp själva, google är din vän som det så fint heter.
Nästa projekt är att veganisera cremé bruleé nu när syster yster kommer hem, en brännare var förövrigt en av födelsedagspresenterna. Även cupcakes står högt upp på schemat.


Ha det bra och kommentera!

Kommentarer
Postat av: syster

Åååh, vilken fin tårta. Baka en sån till mig på lördag! Men cupcakes är bara för töntiga stockholmare, vanliga muffins duger gott åt oss vanliga dödliga.

2009-05-28 @ 22:08:17
Postat av: hanis

åhå, så fin! nougatsås låter som det nya svarta!

2009-06-01 @ 12:41:44
URL: http://indiebiffen.blogg.se/
Postat av: jessica jones

nom-nom älskar cupcakes! jag har några på min sida..

2009-08-14 @ 20:59:53
URL: http://www.cherryfuck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0