Bönburgare med hemmagjort vegan-mos!

När jag gör någonting och misslyckas med det första gången är jag skapt så att jag måste prova det igen till det blir bra. En maträtt som förföjlt mig en längre tid är en Bönburgare som jag första gången gjorde just när jag blivit vegetarian. Burgarna har dock på något sätt aldrig blivit helt perfekta - fram till idag!
Har modifiera receptet lite mellan gångerna och det här är det slutliga resultatet:

Bönburgare
1 gul lök
1 röd paprika
färskdill
1 burk kidneybönor
1 burk kikärtor
4 kokade potatisar
chiliflakes
salt & peppar
Vetemjöl & ströbröd
Gör så här:
Hacka löken och skär paprika i mindre bitar. Fräs i några minuter på mellan värme tills löken börjat mjukna och sätt när lite färsk dill. Mixa lök och paprikafräset, de kokade potatisarna, bönorna och kryddorna. Häll ner ströbröd och vetemjöl efter behov för att binda ihop burgarna. Sätt en klick bönsmet i en panna på medelvärme, använd en sked till att forma burgarna.
Servera tillsammans med veganmos, grönsaker och Kavlis fettfria hamburger dressing som är vegansk!
Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0