Tofuline - Ibland är det skönt att jäsa!

Är som kanske bekant lakto-ovo vegetarian inte vegan, dock försöker jag i så stor utsträckning det bara går välja vegetabiliska produkter. Det enda som hindrar mig från att bli vegan är att jag läser Hotell och Restaurang på gymnasiet och det är nog svårt att vara vegetarian.

De senaste veganska produkterna jag provat är Tofulines strutglass och färskost. Bjöd två av mina bästa vänner på en strutglass var utan att säga att de var helt fria från mejeriprodukter och berättade det först efter de ätit upp sin glass. Ni skulle ha sett deras syn när de insåg att även mjölkfriglass kan vara ruskig god.

Färskosten använde jag på en fullkornsmacka från Pågen och dekorerade även med lite sallad,gurka och tomat.
Otroligt gott, har verkligen saknat färskost efter jag insett att det innehåller löpe.

Ikväll ska jag och fira min kusin som fyller sju år och medans de andra ska äta kött ska jag nog äta en pastasallad med tofu. Bild på den senare.
image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0