Scrambled Tofu med rökig smak!

Frukost har aldrig varit min grej, beror nog mest på att jag är en genuin kvällsmänniska som hatar dagsljus och tidiga mornar. Helgerna är dock prefekta för då kan man kliva upp klockan 14 och kalla sin mat för något så snofsigt som brunch.
Ett paket naturell tofu från Kung Markatta fick vara grunden till något som skulle visa sig bli en smaksensation, om jag får säga det själv och det får jag. Den rökiga smaken fick jag av den Liquid Smoke som jag inhandlade i stadens matvarubutik, 40:- var det väl värt eftersom man behöver så pass lite varje gång.

Så här gjorde jag i alla fall. Smulade tofun, för att sedan fräsa champinjonerna och löken i olja på medelvärme. Sätt sedan ner tofun och krydda med valfria kryddor, gärna Thai-basilika. Häll ner en kork Liquid smoke och lite sojasås. Fräs på en vegansk burgare och en tomat, avsluta med att servera dig själv härligheten.

Scrambled Tofu
1 pkt Tofu
Champinjoner, färska eller på burk
1 gul lök
Sojasås
Liquid smoke
Basilika
Vegansk burgare
Tomat

Kommentarer
Postat av: Indie-Biffen

Brunch är det bästa som hänt sedan skivat bröd! :)

2009-01-15 @ 13:27:55
URL: http://indiebiffen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0