Garam masala-tofu med höstens skörd!

Bland det roligaste jag vet är att gå in i en Thai-shop och hitta alla roliga ingredienser som de kan erbjuda vegetarianer och veganer. En produkt som jag på mitt senaste besök hittade var marinerad tofu i bitar på burk. Betalde 15:- för burken alltså mindre en Kung Markattas tofublock och bestämde mig för att använda höstens skörd av rotfrukter.

Tofu med rotfrukter
En burk tofubitar eller tofublock
3 skedar garam masala
morötter
potatis
broccoli
palsternacka
aijvar relish
Kryddor (t.ex. oregano, chiliflakes etc)
Gör så här:
Ugnstek grönsakerna tillsammans med varlfria kryddor på 225 grader tills du anser att de är färdiga.
Skär tofun i mindre bitar och fräs den tillsammans med garam masala. Servera maträtten tillsammans med aijvar relish och en fullkornsbröd.

Kommentarer
Postat av: A

Åh, var det ungefär den här du gjorden när jag var hemma? Fast då hade vi den där färdigmarinerade tofun med currysmak från thaiaffären va?

2008-08-31 @ 16:29:53
Postat av: VeggieJonas

Nu är det toppliste-hysteri!!

Vill du vara med i betaveckan?



See u there, in the top! s



Mvh/ Jonas

2008-09-03 @ 16:23:59
URL: http://www.veggiemind.com/veggietoppen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0