Grön debatt & julbord!

Ska imorgon dag ha debatt i skolan! Rollen vi ska gå in i är raka motsatsen vad vi själva står för, därför ska jag lite ironiskt vara för köttätande. Ska dra upp alla tragiska kommentarer som jag annars får höra av jägare och annat skumm.
"Men människan står ju högst på näringskedjan!"
"Varför är djuren gjorda av mat om vi inte ska äta dem?!"
"Det är ju så jävla gött med kött!"

Hoppas jag vinner!


Håller för övrigt också på att förbreda den vegetariska mat som ska publiceras i en viss tidning, kan tyvärr inte säga mer för tillfället men jag lovar hålla er upplysta med mer information framöver.

Väntar förbrilt på att DHL ska hitta en tid som passar de tider jag är hemma så att jag äntligen kan få min ekologiska filt, dock har de bara öppet mellan 8-16, tider jag är i skolan!

Ni vet att jag skrev om att Piteå ska få en helvegetarisk dag en gång i veckan? Nu pågår en debatt om detta på Piteå-Tidningens hemsida, dumma köttisar som tror att sina barn ska svälta bara för att lite vegetariskt en gång i veckan.
Känns dock som vegetarianerna vunnit debatten, inte första gången om man säger så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0