Ost innehåller löpe, tyvärr!

Hörde innan jag blev Vegetarian att ost innehåller löpe(Komage) men tänkte inte mer på det tills jag igår ramlade över en hemsida där jag såg en bild på löpet. Fyfan alltså, delvis äcklad av bilden och delvis äcklad över att jag sedan jag blev vegetarian ätit ost med löpe i sig, vilket så här i efterhand känns hemskt.

Ska försöka hitta ostar utan löpe nu för de finns där ute, fått tips om att bland annat vissa krav-ostar inte innehåller löpe, inte heller de flesta feta-ostarna.

Ska nog även investera i ett par soya-ostar som enligt flertalet veganer smakar gott.


Hejs Svejs!

Kommentarer
Postat av: Bea

Västan 10% från Ostkompaniet innehåller inte löpe :) Den är god!

2008-04-21 @ 19:25:13
Postat av: adde

Införskaffa "The Ultimate Uncheese Cookbook". I den redovisas hur man kan göra egen "ost" på veganvis. Alltifrån hårdost till fonduer och cheesecake. Min favortkokbok, faktiskt.

2008-05-18 @ 20:11:17
URL: http://addespropaganda.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0